خودروی لادا ساخت کشور روسیه

خودروی لادا ساخت کشور روسیه

تحول در خودروی لادا

انقلاب لادا!

احتمالاً شما هم زمانی که نام "لادا" را می‌شنوید، به یاد مدل‌هایی مثل Lada 1500 می‌افتید؛ مدلی که بین سال‌های 1980 و 2012 تولید می‌شد و به تعداد محدودی نیز وارد کشورمان شد! لادا به تولید محصولات از رده خارج شهرت دارد، اما به نظر می‌رسد "استیو ماتین" (Steve Matin) مدیر طراحی خودروسازی لادا قصد دارد تا انقلابی در طراحی خودروهای این شرکت روسی به پا کند؛ انقلابی که از تغییر و تحولات طرح‌های شرکت کره‌ای کیا الهام گرفته است.

انقلاب لادا!

همان‌طور که اشاره شد،خودروهای لادا به قدیمی و بی‌روح بودن شهرت دارند، "نیوا 4x4"مثال بارز این دست طراحی‌ها است که تقریباً طی 37 سال هیچ تغییری نکرده است. "ماتین" در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت "AutoNews" داشت، بیان کرد: "ذهنیتی که در رابطه با لادا شکل گرفته، در حال تغییر است. در آینده طرح‌های متحولی را خواهید دید که به کلی این ذهنیت منفی در رابطه با برند لادا را از بین خواهد برد". در حال حاضر تنها راهی که می‌توان از آن برای تصور کردن ظاهر خودروهای انقلابی لادا کمک گرفت، نگاه کردن به مدل کانسپت "X-Ray 2012" است.

انقلاب لادا!
انقلاب لادا! انقلاب لادا!
انقلاب لادا!

طراح 48 ساله این شرکت روسی کار خود را به عنوان طراح در کمپانی مرسدس-بنز آغاز کرد و پس از آن بین سال‌های 2005 و 2009 به عنوان مدیر ارشد طراحی در کمپانی ولوو مشغول به کار شد. طراح انگلیسی از سال 2011 نیز سمت مدیر گروه طراحی خودروسازی لادا را بدست آورد. "ماتین" معتقد است که روس‌ها به داشتن خودروهای بزرگ بیش‌تر علاقه دارند، پس در آینده شاهد مد نظر قرار گرفتن سلیقه روس‌ها در کنار سادگی طرح‌های آینده تولیدات لادا خواهیم بود. خبرها حاکی از آن است که این خودروساز روسی برنامه‌ای برای معرفی و تولید یک مدل کراس‌اوور و یک شاسی بلند در سال 2016 دارد. به نظر شما لادا می‌تواند همانند کیا به رقابت با برند‌های مطرح دنیا بپردازد؟




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : شنبه 22 تير 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
پدرام در تاریخ : 1394/11/23/baran134 - - گفته است :
باسلام
در پاسخ به سوالتون باید بگم بله.روسیه در خیلی از صنایع پیشرفتهایی بسیاری داشته و صنعت خودروی این کشورهم مطمن هستم اگه به طراحی اهمیت بیشتری بدهد و از مدل های دهه60 بیرون بیاد میتواند رقیب بسیاری از خوروهای امروزی شود،بنده تجربه سواری با خودروهای روس را داشتم واقعا بسیااار مقاوم و دارای استهلاک پایینی هستند و در جاده های ایران باتوجه به نوع اسفالت و خرابی جاده ها این ماشین بسیار میتونه موفق باشه.
باتشکر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: